Kevään ajan Seinäjoen kaupungin Instagram-tilillä seurataan seinäjokelaislähtöisten yrittäjien, Jimi Särmön ja Roope Reinolan, maailmanvalloitusta. Nuoret ovat rohkeasti tavoitelleet unelmiaan juuriaan unohtamatta. VAIN esitteli FW23 NU-RMO debyyttimallistonsa miesten muotiin keskittyneessä Pitti Uomossa Italian Firenzessä.
VAINin Pitti Uomo -mallisto heijastelee Jimin henkilökohtaisia kokemuksia siitä, millaista oli kasvaa 2000-luvun alkua Seinäjoella ja Nurmossa. Se on nurmolaisen nuoren tulkinta vallitsevista, ison maailman alakulttuureista.
Seinäjoen markkinointipäällikkö Anu Männikkö iloitsee yhteistyön alkamisesta.
– Olimme jo aikaisemmin suunnitelleet yhteistyötä VAINin kanssa ja onneksemme saamme sen toteutumaan nyt. Uskon, että Jimin ja Roopen rohkea tarina yrittäjyydestä ja omien visioiden toteuttamisesta inspiroi meitä kaikkia. Ja erityisesti meidän nuorempaa kohderyhmää.
VAIN suunnittelee kaupungille neljä grafiikkaa, jotka näkyvät Seinäjoki-tuotteissa. Tuotteita mm. arvotaan tämän vuoden markkinointikampanjoissa.
– On jännittävää nähdä millaisia designeja Seinäjoki tämän yhteistyön myötä saa. Aika näyttää löytyykö näistä tuotteista samanlaisia hittejä kuin Rakastunut Jussi -paidasta tuli, Männikkö sanoo.